تیم طراحی هلوکد

طراحی در زمینه سایت، فروشگاه اینترنتی همچنین طراحی گرافیکی و خدمات متنوع کامپیوتری

تیم طراحی هلوکد

طراحی در زمینه سایت، فروشگاه اینترنتی همچنین طراحی گرافیکی و خدمات متنوع کامپیوتری

طراحی در زمینه سایت، فروشگاه اینترنتی همچنین طراحی گرافیکی و خدمات متنوع کامپیوتری

آموزش افزونه wpml چند زبانه کردن سایت وردپرسی – قسمت دوم

در آموزش WPML قبلی بلاگ هلوکد ما به شما یاد دادیم که چگونه با پلاگین ساخت سایت چند زبانه وردپرسی شروع کنید و تنظیمات اولیه و نحوه چیدمان در قسمت های مختلف قالب را به شما یاد دادیم. به شما قول دادیم که در آموزش بعدی نحوه ترجمه و چند زبانه کردن برگه ها ، نوشته ها ، فهرست ها ، ابزارک ها ، اسلایدر Slider Revolution و رشته های مختلف سایت از قبیل لوگو و سایدبار ها را به شما یاد دهیم تا قسمت دوم و مهم آموزش تخصصی WPML را نیز با موفقیت به پایان برسانید.

در آموزش WPML قبلی بلاگ هلوکد ما به شما یاد دادیم که چگونه با پلاگین ساخت سایت چند زبانه وردپرسی شروع کنید و تنظیمات اولیه و نحوه چیدمان در قسمت های مختلف قالب را به شما یاد دادیم. به شما قول دادیم که در آموزش بعدی نحوه ترجمه و چند زبانه کردن برگه ها ، نوشته ها ، فهرست ها ، ابزارک ها ، اسلایدر Slider Revolution و رشته های مختلف سایت از قبیل لوگو و سایدبار ها را به شما یاد دهیم تا قسمت دوم و مهم آموزش تخصصی WPML را نیز با موفقیت به پایان برسانید.

ترجمه برگه ها با WPML ( چند زبانه کردن برگه ها با افزونه )

اولین قدم در آموزش WPML برای ترجمه سایت همیشه صفحه اول یا نخست ما می باشد برای ترجمه این صفحه از قسمت پیشخوان به برگه ها وارد می شویم حال 3 تغییر اساسی مشاهده می نماییم.

1- در شماره یک منو آبشاری ساخته شده است که پیش فرض آن بر روی فارسی یا همان زبان اصلی سایت ما قرار داده شده است و در زیر منو زبان دوم الی آخر سایت و همچنین All Languages یا همه زبان ها قرار گرفته است که در هر قسمتی که باشید می توانید زبان مورد نظر را انتخاب کرده تا صفحه همان ترجمه مورد نظر بازگشایی شود.

نکته : در هر برگه صفحه و ... که بودید به راحتی با انتخاب زبان مورد نظر به ویرایش آن زبان سوییچ می کنید.

روش های ترجمه سایت وردپرسی با افزونه wpml  

2- در شماره 2 پرچم کشور دوم نمایش داده شده است و در زیر آن یک علامت + وجود دارد با کلیک بر روی آن همان برگه مورد نظر به دو صورت ترجمه می شود :

2-1 دکمه فارسی Copy Content to : این عملیات محتوی از زبان اصلی را به ترجمه تبدیل می کند. به این معنی که شما می توانید با وجود متن ترجمه، محتوی با زبان اصلی را هم نگه دارید. این دکمه تنها زمانی فعال می شود که هیچ چیزی در ادیتور نباشد.

2-2 دکمه Overwrite with فارسی Contant : این عملیات محتوی ترجمه را با زبان اصلی همگام می کند. وقتی که محتوی اصلی را ویرایش می کنید، ترجمه نیز سریعا ویرایش می شود. از این گزینه زمانی استفاده می شود که می خواهید متن زبان اصلی و متن ترجمه کاملا شبیه به هم باشند.

به شخصه گزینه 1-1 را بهترین را برای ترجمه برگه پیشنهاد می کنم.

2- صفحه جدید خام

این قسمت بستگی به خودتان دارد ولی معمولا وراثت صفحه زبان اصلی را نگه می دارند و فقط متن برگه را ترجمه می کنند.

آموزش ترجمه برگه ها در وردپرس با افزونه wpml   3 - برگه های شما حالا به 3 بخش تقسیم شده است که یکی زبان پیشفرض یکی زبان دوم سایت و دیگری کلیه برگه ها با هر زبانی را نشان می دهد که تفکیک خوبی برایمان به شما می رود.

چند زبانه کردن نوشته در وردپرس با WPML

ترجمه نوشته ها با WPML دقیقا مشابه با چند زبانه کردن برگه ها در دبلیو پی ام ال می باشد.

ترجمه فهرست ها با افزونه WPML

برای ترجمه منو ها با استفاده از افزونه چند زبانه کردن WPML شما اول از منو نمایش - > فهرست ها را انتخاب کرده و وارد صفحه مورد نظر می شوید. حال باید ترجمه منویی که مورد نیاز ما است مانند مگامنو ، Main Menu ، فوتر و منوهای خاص پوسته شما را انتخاب کنیم و پس از گزینش قسمت مورد نیاز مانند گزینه 1 زبان English را زده و از همان فهرست یک کپی ساخته می شود. در صفحه جدید باز شده برای فهرست خود نامی تعریف کنید و ساخت فهرست را کلیک کنید.

نکته : کپی ساخته شده فقط به معنای به وجود آمدن ترجمه یک منو است و عناصر آن منو را خودتان باید بیفزایید.

حال روش ساده تری موجود می باشد که البته بستگی به کاربردتان دارد شاید استفاده کنید و شاید احتیاج نداشته باشید.

گزینه دوم ما یا همان Synchronize menus between languages. به معنای سینک کردن کلیه منوهای زبان با دیگری می باشد. با کلیک برای روی این گزینه کلیه فهرستا های موجود شما نمایش پیدا کرده و در آخر صفحه با فشار دادن Sync به صفحه دیگر منتل می شویم که به ما این قابلیت را می دهد که انتخاب کنیم به طور مثال از Main Menu کدام عناصر را می خواهیم. که با تیک زدن آن ها و فشردن Apply Changes در آخر شما صاحب همان فهرست در زبان دوم سایت وردپرسی خودتان می شود.

نکته : در نظر داشته باشید که اگر برگه ای که منو سینک کرده است ترجمه نداشته باشد همان صفحه زبان اصلی برگه نمایان می شود.

آموزش ترجمه فهرست با پلاگین WPML در وردپرس  

ترجمه ابزارک ها در افزونه WPML بهترین راه برای چند زبان کردن سایت وردپرس

خب پس از ترجمه فهرست ، برگه و نوشته ها به ابزارک ها رسیدیم. با چند زبانه کردن ابزارک ها یا همان ویجت ، فوتر و سایدبارها و قسمت های در نظر گرفته شده را ترجمه کنید. در قدم اول از قسمت نمایش -> ابزارک به صفحه مورد نظر وارد شوید.

یک جایگاه ابزارک را که مورد نظرتان است انتخاب و ابزارک مانند متن را داخل آن درگ اند دراپ کنید. پس از باز کردن ابزارک همان طور که در گزینه 1 عکس زیر می بینید می توانید نوشته خود را نوشته و در گزینه 2 از منوی آبشار از 3 گزینه موجود English فارسی و All Languages یکی را انتخاب کنید. به طور مثال با انتخاب All Languages و ذخیره کردن آن شما این نوشته سلام را در هر دو زبان خود دارید. حال شاید نیاز باشد که به جای سلام در زبان انگلیسی Hello نوشته شود. اینک زبان سلام را به فارسی تغییر و ذخیره می کنیم و در زیر آن متن دیگری را دراگ اند دراپ به جایگاه ابزارک می کنیم و در ابزارک جدید متن اینبار Hello را نوشته و گزینه 2 یا همان زبان را روی انگلیسی می گذاریم. حال هر زبانی که کاربر شما انتخاب کند همان زبان برایش به نمایش در می آید، به همین راحتی هلوکد به شما آموزش داد !

آموزش ترجمه ابزارک با افزونه WPML در وردپرس  

ترجمه اسلایدر Slider Revolution با افزونه WPML

برای چند زبانه کردن اسلایدر Slider Revolution با پلاگین WPML اول شما باید افزودنی یا Add Ons با نام WPML Media Translation را نصب نمایید، ما همه ی این افزودنی ها را در مجموعه کامل همراه با WPML اورجینال برای شما برای دانلود در مجموعه ساخت سایت چند زبانه وردپرسی با WPML قرار داده ایم. همچنین با دانلود پلاگین ساخت اسلایدر Slider Revolution خیالتان را بابت همخوانی دو افزونه با یکدیگر راحت کنید.

پس از اتمام نصب وارد افزونه اسلایدر رولوشن می شویم. بر روی اسلایدر مورد نظر خود رفته و آیکن ویرایش که شکل یک مداد است را انتخاب کرده و وارد می شویم.

آموزش چند زبانه کردن slider revolution در وردپرس  

در این صفحه ما نیاز داریم که برای ترجمه اسلایدر تنظیمات WPML اسلایدر رولوشن را فعال کنیم. برای فعال کردن تنظیمات از گزینه 1 درون عکس بر روی Slider Settings کلیک می کنیم حال صفحه کلی تنظیمات اسلایدر ساز وردپرس باز می شود ما در آموزشی جدا در بلاگ هلوکد بعدا به شما کلیه روش های کار با قدرتمند ترین افزونه ساخت اسلایدر Slider Revolution یاد خواهیم داد.

آموزش چند زبانه کردن اسلایدر در وردپرس  

اول از تب سمت چپ 1- General Settings گزینه 2- Misc. را انتخاب می کنیم 3- Use Multi Language (WPML) را روشن کرده و 4- Save Settings می کنیم. به اسلایدر ادیتور برگشته و می میبینیم قسمتی تحت عنوان Choose slide language افزوده شده است.

آموزش اضافه کردن wpml به  

در حال عادی این گزینه بر روی All Language قرار دارد یعنی یک اسلایدر را برای همه زبان ها به نمایش می گذارد. فکر کنید شما می خواهید متن داخل یک اسلایدر در هر کشور متناسب با زبان آن ها باشد. برای اضافه کردن اسلایدر به هر زبان 1-لایه اسلایدر را انتخاب کرده 2- بر روی + کلیک کردن 3- زبان مورد نظرتان را انتخاب کرده و کمی صبر کنید که کپی از اسلایدر به زبان مورد نظرتان ساخته شود ( برای زبان دوم هم همین کار را انجام دهید، اگر زبانی برای هر زبان اضافه نشود اسلایدر ساز وردپرس خودکار All Languages درنظر می گیرد و دیفالت اولیه را نمایش می دهد ) 4- Save Settings می کنیم.

نحوه ساخت اسلایدر برای هر زبان سایت وردپرسی  

برای ویرایش هر زبان یا از بالا منو آبشاری زبان را تغییر می دهیم یا بر روی پرچم کلیک کرده و Edit Slider را کلیک می کنیم. این هم آموزش بسیار راحت و ترجمه اسلایدر Slider Revolution در صورت سوال در قسمت کامنت ها پاسخ گو شما خواهیم بود.

ترجمه لوگو و رشته های سایت با مترجم سایت WPML

یکی از تخصصی ترین قسمت های WPML همین ترجمه رشته ها می باشد. تا آنجا با ساخت سایت چند زبانه آشنا شدیم که در برگه ها تغییرات را برای هر زبان در ویرایشگر اعمال میکردیم حال سوال پیش می آید چگونه نوشته هایی که درون کدهای PHP جایگذاری شده است را ترجمه کنیم. برای اینکار اول افزودنی یا Add Ons با نام WPML String Translation را نصب نمایید که درون پکیج مترجم سایت WPML در فروشگاه ما برای خرید موجود است سپس از منو WPML وارد String translation می شویم. در این قسمت با حجم بالایی از رشته ها مواجه هستیم.

به طور مثال می می خواهیم "متن خود را وارد کنید و اینتر بزنید" از قسمت جستجو قالب خودمان را ترجمه کنیم.

آموزش ترجمه رشته های سایت وردپرسی با wpml  

برای اینکار ابتدا 1- نوشته را عینا در کادر Search for: وارد می کنیم. 2- Exact match را تیک میزنیم 3- بر روی سرچ کلیک میکنیم و صبر می کنیم چندزبانه ساز قدرتمند WPML رشته را پیدا کند. 4- رشته را تیک می زنیم تا زبان اصلی آن را تغییر دهیم ( معمولا وقتی استفاده می کنیم که دیفالت آن روی زبان دیگر است ) 5- بر روی دکمه Change language of selected strings کلیک می کنیم.

آموزش استفاده از String Translation در WPML  

در قدم بعدی 1- زبان را فارسی گذاشته 2- Apply می کنیم.

 

در آخرین قدم 1- روی translations بروید. 2- در کادر باز شده ترجمه "متن خود را وارد کنید و اینتر بزنید" را بنویسید. 3- تیک Translation is complete را بزنید. 4- Save کنید.

آموزش ترجمه نوشته های داخل قالب وردپرسی  

خب امیدوارم از آموزش هلوکد راضی بوده باشید در آخر شما را به دانلود افزونه اورجینال WPML برای سایت وردپرسی شما دعوت میکنم، به فروشگاه هلوکد سر بزنید.

[maxbutton id="5"]

 

آموزش افزونه wpml چند زبانه کردن سایت وردپرسی – قسمت اول

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی